pondělí 18. května 2015

Care about hair



Takové to notoricky známé pořekadlo, že vlasy jsou korunou krásy, všichni známe. Ale co dělat když to tak není? 
Když nám vlasy prostě nerostou, nebo rostou ale hrozně rychle se ničí, třepí se jim konečky a lámou se?
Tak přesně to bude mým dnešním tématem.

Sama jsem si prošla hned několika vlasovými peripetiemi od střihu na kluka, na hrnec, s melírem, bez, s barvou, s ombré nebo s domácími pokusy o dokonalou barvu. Takže vím, jaké to je čekat než vám vlasy narostou, nebo se prát s odbarvováním a přebarvováním nepovedených pokusů, ovšem na co se stěžovat nemůžu je fakt, že mé vlasy jsou po všech těchto nejapných eskapádách zoceleny a už jen tak se nedají. 
Jasně, svou roli v tom hraje i genetika, ale přece jen je potřeba i té někdy trošku pomoct. Například vhodně zvolenou vlasovou péči i stylingem.


Základem je péče, to je jasný. Počínaje šamponem a zastřihováním konečků konče.

Mezi mé favority co se péče týče patří všeobecně čiré šampony, přijde mi totiž, že ať jsou od jakékoliv značky nemastí a neplihnou mi po nich vlasy tolik, jako po těch mléčně zabarvených (ovšem kromě Vitamino Color od Lóreal Professionnel, ten je výjimkou potvrzující pravidlo, alespoň tedy v mém případě ;)).  Mezi mé nejoblíbenější a zároveň cenově nejdostupnější jsou Ultra Doux od Garnier nebo novinka od Pantene.

Naopak kondicionéry miluji pěkně hutné, hydratační a výživné. Proto je často rovnou nahrazuji maskami, které tyhle požadavky splňují mnohem lépe a zároveň tak bojují proti třepícím se konečkům a lámání, způsobené nedostatečnou hydratací.  A jaká že by byla ta nejlepší? Tu jsem zatím ještě nenašla, ale sedne mi prakticky každá hutná, která hezky voní a plní to co slíbí, čili vyživuje a hydratuje (například Mytic Oil od Lóreal Professionnel, Garnier nebo Aussie).

A pro náročnější z nás jsou pak ještě různé péče po umytí, jako jsou olejíčky, séra, báze a další, které se nanášejí zpravidla podobně jako maska, čili zhruba od poloviny délky vlasů až po konečky.


Ale ne všechno je jenom o genech a kosmetice, ale také o vitamínech a dalších látkách (KLIK), které je nejlepší doplňovat zdravou stravou, a když na ni nezbývá čas, energie nebo možnosti tak i vitaminovými doplňky.
Já sice nejsem úplně typ, který by propadl různým pilulkám, práškům či všemu možnému jinému, ale mám ráda vitaminové „šumáky“ a miluji zeleninu a ovoce, tak doufám , že tohle v mém případě bude stačit. I když….;). Někdy není zbytí tak i nějakou tu pilulku sezobnu ;).

A jak to máte s vlasy vy? Věnujete jim extra péči nebo jenom "nezbytné" mytí ?

Vaše



10 komentářů:

  1. Čiré versus mléčně zbarvené šampony jsou dobrý postřeh. Musím přiznat, že mnohem víc prožívám péči o pleť a tělo než o vlasy. Celoživotně se snažím zvětšit jejich objem. Některé přípravky fungují lépe, jiné hůře, ale to pravé jsem zatím nenašla.

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám hodně velké problémy s třepením a lámáním konečků, ale i když mám doma kvantum věcí pro péči o vlasy, tak to docela flákám :-) S šampony mám problém takový, že mi buď přesuší pokožku hlavy a mám lupy a nebo mi vlasy moc zatíží a jsou zplihlé. Zato masky a kondicionery mi udělají snad vždy tu samo službu, ať už jde o Baleu či Kerastase :-D Před pár dny jsem si objednala sprej Cat od Redken, řada Extreme, tak doufám, že to mé vlásky spasí ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? Tak to já poznám vždycky rozdíl mezi kondišem a maskou. Tak to jsem zvědavá, já osobně Redkenu moc neholduji, ale snad ti pomůže ;).

      Vymazat
  3. Krásný článek :) ...I já jsem za kvalitu svých vlasů ráda, taktéž jsou zocelené a vydrží ledasco :) Jediný můj problém bylo hlavně na podzim silné padání vlasů :( ... a jinak průběžně bojuju s tím, že jsou brzy mastné a zplihlé :(

    Zaměřeno na: Astor

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na splihlé vlasy mi kromě všeho možného pomáhá foukat je hlavou dolů, stejně tak i žehlit, jsou pak nadýchanější, a na tu mastnotu....s tou taky tak nějak bojuju, ale někdy je to lepší někdy horší ;).

      Vymazat
  4. Ta angličtina v nadpisu by takhle teda zrovna moc nešla.. :D

    OdpovědětVymazat
  5. No tak je pravdou , že moje vlasy by potřebovaly zastřihnout, po zimě jsou docela zničené, ale já se k tomu nemůžu dokopat, a tak zachraňuji, teď jsem si pořídila šampon od Gliss kur a goodbye damage balzám od fructis tak uvidíme, ale myslím, že stříhání mě nemine, jinak můj celoživotní problém je objem, ne a ne ho tam dostat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak objem to chápu, ony někdy ani ty přípravky na objem nejsou nic moc....spíš by to chtělo je umět pořádně používat a mít na to čas....zkusím vytáhnout nějaké tipy pro objemné vlasy od kadeřnice ;). Ale myslím, že tomu sestříhání se vážně nevyhneš ;).

      Vymazat
    2. No tak to každopádně, a je pravda , že hlavně by to chtělo čas, a chuť se s tím každý den česat a foukat, kolikrát to radši stáhnu do culíku a nebo do drdolu ala donut , ale za tipy od kadeřnice budu ráda .

      Vymazat

Děkuji za každý komentář, všech si moc vážím.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...